Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η επίδραση της στις δημόσιες σχέσεις
The evolution of technology and its effect in public relations
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Αρβανιτάκη, Χριστιάννα
Καραβά, Αφροδίτη
Ημερομηνία
2014Επιβλέπων
Κάββουρα, ΝίκηΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::ΜάρκετινγκΛέξεις κλειδιά
Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίας ; Πληροφοριακά συστήματα ; Σύστημα διαχείρισης βάσεων δεδομένων ; Δημόσιες σχέσεις ; Μάρκετινγκ ; Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; Κοινωνική δικτύωση ; Διαδίκτυο ; ΤΠΕΠερίληψη
Αναγνωρίζοντας την αξία που έχουν οι δημόσιες σχέσεις στη σύγχρονη ζωή, μπορέσαμε να αναφέρουμε ορισμένα σημεία τα οποία είναι άξια προσοχής. Με εναρκτήρια γραμμή το γενικό πλαίσιο το οποίο καλύπτει ο όρος καθώς και με μια σύντομη αναφορά στο ιστορικό του υπόβαθρο, εμβαθύναμε σε θέματα που αφορούν τους στόχους, την αναγκαιότητα, τις βασικές λειτουργίες αλλά και τα εργαλεία με τα οποία διεκπεραιώνεται ο σκοπός του. Επιπροσθέτως και καθώς οι δημόσιες σχέσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επικοινωνία, θεωρήσαμε σκόπιμη την αναφορά και σε αυτό τον τομέα. Προς αποφυγή σύγχυσης, αποσαφηνίσαμε τις παρεμφερείς έννοιες που δεν θα πρέπει να συγχέονται με την εξεταζόμενη θεματική ενότητα.
Ο όρος των Δημοσίων Σχέσεων με αυτόν του Marketing έχουν άμεση σύνδεση, χωρίς όμως να συγχέονται. Αναγνωρίζοντας αυτή την αλληλοσυσχέτιση παραθέσαμε τον τρόπο με τον οποίο υποβοηθούν οι δημόσιες σχέσεις το Marketing αλλά και την νεοσύστατη έννοια που αφορά το Marketing δημοσίων σχέσεων. Επιπλέον και εφόσον βρισκόμαστε στην εποχή του διαδικτύου, αναγνωρίσαμε τον τρόπο με τον οποίο έχει αλλάξει τους κανόνες τόσο στο μάρκετινγκ όσο και στις δημόσιες σχέσεις. Κλείνοντας με το θεωρητικό πλαίσιο που καλύπτουν οι σχέσεις με το κοινό, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τον παράγοντα «Κοινή Γνώμη», όπως ακόμη και να μην αναφερθούμε στα πεπραγμένα των δημοσίων σχέσεων στην Ελλάδα.
Εν συνεχεία, και καθώς αναπτύσσονται οι έννοιες που αφορούν αυτή τη μελέτη, αντιληφθήκαμε την αλλαγή που έφερε η ψηφιακή επανάσταση στα δεδομένα της ζωής μας, αλλάζοντας του κανόνες που είχαν τεθεί πριν από αυτή δίχως αμφιβολία. Από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα η αλλαγή είναι έντονη και φανερή σε κάθε βήμα της σημερινής εποχής, ξεκινώντας από την επικοινωνία με την ιστορία να γίνεται μάρτυρας σε αυτό. Η εξέλιξη που επήλθε ήταν ραγδαία και ο 21ος αιώνας υποβοήθησε ώστε να γίνει ακόμα πιο αλματώδης. Με έντονη την αναφορά στην ψηφιακή επανάσταση καθώς και στις θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις που επέφερε, στοχεύσαμε στην αποσαφήνιση των ολοένα και πιο γνωστών όρων που συγκαταλέγονται στη λίστα με τις νέες τεχνολογίες και που είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Εμβαθύνοντας ακόμη περισσότερο, παρακολουθήσαμε τις νέες τάσεις τόσο στην επικοινωνία όσο και στα τεχνολογικά μέσα, διακρίναμε τη συμβολή της τεχνολογίας στα σύγχρονα τηλεπικοινωνιακά συστήματα, τα οποία εξελίσσονται συνεχώς και επεκτείνονται σε κάθε τομέα. Ένας από αυτούς είναι και το εμπόριο, με το ηλεκτρονικό αλλά και με το κινητό εμπόριο να ενισχύουν την καταναλωτική τάση της κοινωνίας μας με περίσσεια ευκολία. Άλλος ένας κλάδος που συμβάλλει η τεχνολογία και συνδέεται με το εμπόριο είναι και η διαφήμιση. Στη σύγχρονη μορφή της εμφανίζεται με ηλεκτρονική μορφή, με τα οφέλη της να είναι πολλαπλά και τα είδη της ακόμη περισσότερα.
Άλλο ένα κομμάτι στο οποίο δόθηκε έμφαση είναι και ο δικτυακός τόπος, ένα εργαλείο το οποίο σήμερα υιοθετείται από κάθε επιχείρηση η οποία θέλει να αποκαλείται σύγχρονη. Το website της εκάστοτε εταιρίας μπορεί να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την ίδια και έτσι οι επιδιώξεις που έχει μέσω αυτού είναι πολλές. Η ελληνική κοινότητα ακολουθεί τις τάσεις οι οποίες προστάζουν την ένταξη των τεχνολογικών μέσων στη στρατηγική εξωστρέφειας των επιχειρήσεων. Όμως το ερώτημα σχετικά με το εάν πρέπει όλες οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τα τεχνολογικά μέσα για την επιδίωξη των σκοπών τους παραμένει να έχει θετική απάντηση.
Κλείνοντας, και αφού αναφέραμε και την άποψη ορισμένων άλλων μελετητών, εμβαθύναμε και στα ελληνικά δεδομένα με μια σύντομη αναφορά σε διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών ανταποκρίνονται απόλυτα στα σύγχρονα δεδομένα, με κινητήρια δύναμη την σύσφιξη των σχέσεων με το κοινό τους, καταφέρνοντας έτσι να εναποθέσουμε με σφαιρικότητα τα συμπεράσματα αυτής της πτυχιακής εργασίας.
Περίληψη
Once we recognized the value of Public Relations in modern life, we were able to reflect some points which are worthy of attention. Beginning with the general framework covering the term and with a brief reference to the historical background, we focused on issues concerning the objectives, the necessity, some basic functions and tools by which Public Relations handled their purpose. Additionally and as Public Relations are inextricably linked with communication, we felt it appropriate to mention this area as well. In order to avoid any misunderstanding, we clarified the concepts that should not be confused with the captioned subject.
The term “Public Relations” has a strong connection with the one of “Marketing”, thus without being confound. Having understood this interrelationship between the two terms and the way in which Public Relations assist Marketing, we were able to recognise the newly established concept on Public Relations Marketing. In addition and while we are in the era of Internet, we could observe its contribution to the rules of marketing and public relations. Concluding with the theoretical framework that the relations with the public cover, we could not have left without mentioning the factor of "Public Opinion" and the proceedings of Public Relations in Greece.
To continue with, and as the concepts of this study develop, we realized the change brought about by the digital revolution in our lives, changing the rules that were put before it without any doubt. From the second half of the 20th century this change is solid and evident in every step of the present era, starting from communication and with the history witnessing these develops. The expansion that occurred was rapid and was abetted by the 21st century. With a strong reference to the digital revolution and its effects, we intended to clarify the increasingly well-known terms included in the list of new technologies, one of which is social media.
Deepening further, we watched the new trends in communication and technology, and we discerned the contribution of technology in modern communication systems, which are constantly evolving and expanding in every area. One of these is trade, with the electronic and mobile commerce enhancing the consumer trend of our society with excessive ease. Another sector in which technology contributes and is associated with trade is advertising. In its modern form it appears in electronic format, by its benefits being multiple.
Another piece in which emphasis is given is the website of a company, a tool that is currently adopted by any business that wants to be called modern. The website of each company can provide useful information about the same and in this way the objectives that are set by this mean are many. The Greek community follows the trends that dictating the integration of technological tools in business extroversion strategy. But the question of whether all business should use technological means in order to pursue their goals remains with a positive answer.
Finally, after we mentioned the view of some other researchers, we deepened in Greek data with a brief reference to various Greek companies that through the use of new technologies they met the ultimate modern data, driven by strengthening the relationship with their audience, managing to deposit in a spherical way the conclusions of this thesis.
Αριθμός σελίδων
213 σελ.Σχολή
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: