Συστήματα αυτόματου ελέγχου σύγχρονων αυτοκινήτων
Πτυχιακή εργασία
Author
Κατσίβας, Γεώργιος
Date
2013Keywords
Συστήματα ελέγχου ; Αυτοκίνητα ; Συστήματα διαχείρισης κινητήρα ; Αισθητήρες ; Ενεργοποιητές ; Σύστημα ενεργητικής ασφάλειας ; Σὐστημα παθητικής ασφάλειας ; Σύστημα άνεσης αυτοκινήτου ; Πρωτόκολλα επικοινωνίας ; Διάγνωση βλαβώνAbstract
Στη παρούσα πτυχιακή εργασία μελετώνται τα βασικότερα συστήματα αυτομάτου
ελέγχου που εντοπίζονται στα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα. Στο πρώτο κεφάλαιο
μελετάται εκτενώς η δομή και η λειτουργία του συστήματος διαχείρισης κινητήρα ενός
βενζινοκινητήρα. Δύο από τα κύρια χαρακτηριστικά του επιλεγμένου συστήματος είναι ο
ηλεκτρονικά ελεγχόμενος έμμεσος ψεκασμός καυσίμου πολλαπλών σημείων και την
ηλεκτρονική ανάφλεξη χωρίς διανομέα. Στο δεύτερο κεφάλαιο μελετάται η δομή και η
λειτουργία των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου. Το
σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και το σύστημα
ελέγχου ευστάθειας έχουν επιλεχθεί ως συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Ενώ ως σύστημα
παθητικής ασφάλειας έχει επιλεχθεί το σύστημα αερόσακου. Στο τρίτο κεφάλαιο μελετάται η
δομή και τη λειτουργία των συστημάτων άνεσης του αυτοκινήτου. Από το πλήθος των
συστημάτων άνεσης που υπάρχουν στο αυτοκίνητο μελετάται το σύστημα κλιματισμού και
το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης. Το σύστημα κλιματισμού έχει επιλεχθεί
επειδή τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πλήρως αυτοματοποιημένο, ενώ το ηλεκτρικά
υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης είναι μια νέα τεχνολογία η οποία έχει εκτοπίσει τα
παραδοσιακά υδραυλικά και ηλεκτροϋδραυλικά συστήματα διεύθυνσης λόγο των
πλεονεκτημάτων της. Τέλος, στο τελευταίο κεφάλαιο της πτυχιακής εργασίας
παρουσιάζονται η λειτουργία δύο πρωτοκόλλων επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται στο
αυτοκίνητο σήμερα και η επικρατούσα μέθοδος διάγνωσης βλαβών.
Abstract
In this thesis are studied the more basic automotive control systems that are located in
modern vehicles. In the first chapter is studied extensively the design and functioning
principles of petrol engine management system. Two of the main characteristics of selected
systems are the electronically controlled indirect multi – point fuel injection and
distributorless ignition. In the second chapter is studied the design and functioning principles
of vehicle active and passive safety systems. The antilock braking system, traction control
system and electronic stability program have been selected as active safety systems. While as
passive safety system has been selected the airbag system. In the third chapter is studied the
design and functioning principles of vehicle comfort systems. From the large number of
comfort systems that exists in the vehicles are studied the air condition system and electric
power steering system. The air condition system has been selected because in recent years this
system has been become completely automated, while the state-of-the-art electric power
steering system has displaced the traditional hydraulic and electro – hydraulic power steering
systems because of its advantages. Finally, in the last chapter of this thesis is presented the
function of two communication protocols that are used in today’s vehicles and prevalent
method of automotive fault diagnosis.
Number of pages
131 σελ.Faculty
Σχολή Τεχνολογικών ΕφαρμογώνAcademic Department
Τμήμα ΑυτοματισμούLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: