Show simple item record

Η απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΠαπαηλίας, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΦέγγη, Αλεξάνδρα
dc.date.accessioned2018-05-04T09:35:33Z
dc.date.available2018-05-04T09:35:33Z
dc.date.issued2017-03-08
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4242
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται τη σχέση μεταξύ κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, εστιάζοντας στο ερευνητικό μέρος, τη διερεύνησή της στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ. Επιχειρείται, καταρχήν, μια σύντομη προσέγγιση βασικών εννοιών της κοινωνικής δομής και θεωρητικών ρευμάτων της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, της οικονομικής θεωρίας του ανθρωπίνου κεφαλαίου και της επιρροής της στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Στη συνέχεια, εξετάζεται η συνάρτηση της κοινωνικοοικονομικής προέλευσης ενός ατόμου με την ανάπτυξη των «φυσικών» χαρισμάτων, απαραίτητων για τη σχολική επιτυχία και κατ’ επέκταση την επαγγελματική αποκατάσταση. Σχετικά με την τελευταία, παρατίθενται στοιχεία προς απόδειξη της συνάφειας εκπαιδευτικού επιπέδου –απασχόλησης-ανεργίας. Ακολούθως, όσον αφορά στη βαθμίδα εκπαίδευσης, στην οποία αναφέρεται η εργασία, γίνεται μια προσπάθεια ιστορικής αναδρομής της πορείας της Γενικής και Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, με ιδιαίτερα εκτενή αναφορά στις διαφορετικές τους πορείες στην Ελλάδα, μέσω των διαχρονικών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών και το ρόλο τους στην ελληνική κοινωνία και οικονομία. Τέλος, το ερευνητικό μέρος προσπαθεί να αποτυπώσει το κοινωνικό και οικονομικό προφίλ των μαθητών των δύο τύπων Λυκείων προς επιβεβαίωση ή μη των θεωρητικών προσεγγίσεων, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.el
dc.format.extent194el
dc.language.isoelel
dc.publisherΑ.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.el
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευσηel
dc.titleΗ απεικόνιση των κοινωνικών ανισοτήτων στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeThe representation of social inequalities in the Upper Secondary Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΣακέλλης, Ιωάννης
dc.contributor.committeeΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.masterΔημόσια Οικονομική και Πολιτικήel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΓενικά Λύκειαel
dc.subject.keywordΕΠΑΛel
dc.subject.keywordΤεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΚοινωνικές ανισότητεςel
dc.description.abstracttranslatedThe present work discusses the relationship between social and educational inequalities by focusing, in the research part, the investigation in the upper secondary education, general upper secondary schools and EPAL. At first, a short approach of key concepts of social structure and theoretical trends of sociology of education, economic theory of human capital and its influence on educational events, is been attempted. Then consider the function of socioeconomic origin of an individual to the development of "natural" gifts, needed for school success and, consequently, the vocational rehabilitation. About the latter, evidence of the educational level -employment-unemployment link is given. Next, as regards the level of education, to which the work is referred, the historical background of the course of General and Technical and Vocational Education in Europe is given, with particularly extensive reference to their different paths in Greece, through the temporal reform efforts and the role in the Greek society and economy. Finally, the research part is trying to capture the social and economic profile of students of the two types of high schools to confirm or not the theoretical approaches to the Greek educational system.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"