dc.contributor.advisor | Παπαηλίας, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Μαυρίδου, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2018-05-03T11:28:55Z | |
dc.date.available | 2018-05-03T11:28:55Z | |
dc.date.issued | 2017-07-17 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4234 | |
dc.description.abstract | Η Πληροφορική είναι η επιστήμη που, με συστηματικό τρόπο, διαχειρίζεται αποδοτικά πλήθος πληροφοριών, τις αξιοποιεί προς όφελος της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Οι εφαρμογές της χρησιμοποιούνται από τις άλλες επιστήμες και επηρεάζουν θετικά την προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική ζωή του ανθρώπου, με μόνο αρνητικό την πιθανότητα απομόνωσης και αντικοινωνικότητας ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης αυτονομίας. Όλα αυτά όμως, θετικά και αρνητικά, είναι θέμα εκπαίδευσης. Γι’ αυτό Πληροφορική και Εκπαίδευση είναι έννοιες στενά συνδεδεμένες, επηρεάζουν η μία την άλλη όπως και τον άνθρωπο και την κοινωνία. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία έχει ως στόχο να μελετήσει την επίδραση της Πληροφορικής και των εφαρμογών της στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τις κοινωνικές επιπτώσεις και την απόδοση της επένδυσης στην εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό αποτελείται από θεωρητικό και ερευνητικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται η επιστήμη της Πληροφορικής και οι εφαρμογές της σε όλους τους τομείς της ζωής του ανθρώπου και κάνει σαφή τη διάκριση μεταξύ της Πληροφορικής ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και της Πληροφορικής ως παιδαγωγικό και διδακτικό μέσο, όπως επίσης και ως μέσο επικοινωνίας και δικτύωσης. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η εκπαίδευση γενικά και η τριτοβάθμια εκπαίδευση ειδικότερα, καθώς και η επίδραση της πληροφορικής σε αυτήν, τόσο στον εκπαιδευτικό τομέα όσο και στον διοικητικό. Για τις ανάγκες του ερευνητικού μέρους πραγματοποιήθηκαν δύο εμπειρικές έρευνες και μία βιβλιογραφική ώστε να διερευνηθούν και να αποτυπωθούν απόψεις, σε σχέση με τα όσα αναφέρθηκαν στο θεωρητικό μέρος. Η πρώτη εμπειρική έρευνα απευθύνθηκε σε καθηγητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να διερευνηθεί η άποψη ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η πληροφορική και οι εφαρμογές της προσφέρουν, τόσο σε καθηγητές όσο και φοιτητές, νέες συνθήκες διδασκαλίας και μάθησης, αλλαγές σε επίπεδο διοίκησης, βελτίωση της επικοινωνίας και να καταγραφούν προτάσεις για περαιτέρω βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα. Στην δεύτερη εμπειρική έρευνα συμμετείχαν ενήλικοι πολίτες για να καταγραφεί η άποψή τους σχετικά με την απόκτηση τίτλου σπουδών, αν αποτελεί αναγκαιότητα ή επιθυμία, το εκπαιδευτικό σύστημα σπουδών που θα προτιμούσαν, όπως επίσης και την άποψή τους για την πληροφορική και των εφαρμογών της σε σχέση με την εκπαίδευση. Επίσης, διερευνήθηκε η άποψή τους για την απόδοση που έχει η επένδυση στην εκπαίδευση και για το σκοπό αυτό, συμπληρωματικά, έγινε βιβλιογραφική έρευνα για την απόδοση, με σημερινά οικονομικά στοιχεία αποδοχών υπαλλήλων. Η Πληροφορική και οι εφαρμογές της, επηρεάζουν καθοριστικά την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη μιας χώρας. Η Ελλάδα σήμερα, σε μια περίοδο οικονομικής αλλά και κοινωνικής ύφεσης, είναι πολύ σημαντικό να επενδύσει στην ανάπτυξη της Πληροφορικής για να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην οικονομική κρίση. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση από την πλευρά της καλείται να προσαρμοστεί στις ανάγκες της σύγχρονη πραγματικότητας και μέσω της πληροφορικής και των εφαρμογών της, να προχωρήσουν σε αλλαγές για αύξηση του ποσοστού απόδοσης τόσο προς την κοινωνία όσο και προς την αγορά, παρέχοντας υψηλή ποιότητα εκπαιδευτικών υπηρεσιών και συγχρόνως, να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη τάση για δια βίου εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 124 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση | el |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Δημόσια Οικονομικά | el |
dc.title | Η πληροφορική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το ποσοστό απόδοσης της επένδυσης στην εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Information technology in higher education and the rate of return on investment in education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Δεδούλη, Αικατερίνη | |
dc.contributor.committee | Συκιανάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.master | Δημόσια Οικονομική και Πολιτική | el |
dc.subject.keyword | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Τριτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Πληροφορική και εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Επένδυση στην εκπαίδευση | el |
dc.description.abstracttranslated | Information Technology (IT) is the science that systematically manages efficiently a lot of information, exploiting them in the interest of economic and social development. Its applications are used by other sciences and have a positive influence on people’s personal, family and professional life. Isolation and anti-sociality, as a result of enhanced autonomy, are the only two negative effects; all of these, however, positive and negative, are a matter of education. That is why IT and Education are closely related concepts, affecting each other as well as people and society. The present Master’s Dissertation aims at studying the impact of IT and its applications on education, particularly in higher education, as well as its social impact and return on investment in education. For this purpose, it consists of a theoretical and a research part. The theoretical part presents the science of IT and its applications in all areas of human life and clarifies the distinction between Informatics as an autonomous subject in all levels of education, and Informatics as a pedagogical and educational tool as well as a means of communication and networking. Education is then presented in general, and particularly higher education, and the impact of IT οn it, both in the educational and the administrative sector. For the purposes of the research part, two empirical researches and a bibliographic one were carried out in order to investigate and express opinions in relation to what was mentioned in the theoretical part. The first research was addressed to higher education teachers in order to explore their opinion on how information technology and its applications in higher education offer teachers and students new teaching and learning conditions, management changes and improved communication, and to record proposals for further improvements at all levels. The second research involved the participation of adult citizens in order to record their views on the acquisition of a degree, whether it is a necessity or desire, which educational system they would prefer, as well as their views on IT and IT applications in relation to education. Also, a research of their view regarding the return on investment in education was conducted, in addition to a bibliographic research on performance, based on today's financial figures for employees' salaries. IT and its applications have a decisive impact on the economic and social development of a country. In Greece today, in a period of economic and social recession, investing in the development of IT is very important in order to overcome the economic crisis. Higher education, on its part, is required to adapt to the needs of modern reality and through IT and its applications, to make changes so as to increase the rate of return to both society and the market, by providing high quality education, and at the same time to meet the growing trend towards lifelong learning. | el |