dc.contributor.advisor | Γαρουφάλης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Καημένου, Γεωργία | |
dc.contributor.author | Κορώνη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2014-11-04T09:49:33Z | |
dc.date.available | 2014-11-04T09:49:33Z | |
dc.date.issued | 2014-09 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2498 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την Ελληνική Ναυτιλία και την επίδραση που έχει η σημερινή παγκόσμια και ελληνική οικονομική κρίση . Η ναυτιλία αποτελεί έναν κλάδο όπου οι συνθήκες και οι καταστάσεις μεταβάλλονται έντονα ενώ οι αποφάσεις για επένδυση πολλές φορές αναφέρονται σε ένα μακρό χρονικό ορίζοντα. Η μεγαλύτερη πρόκληση και ευθύνη για μια πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι να αποφασίσει σωστά και ορθολογικά, επιτυγχάνοντας την απόλυτη μείωση του κόστους για την αγορά πλοίου.
Στόχος της εν λόγω εργασίας είναι η καταγραφή και αξιολόγηση των συνεπειών της χρηματοπιστωτικής κρίσης στην Ελληνική Ναυτιλία, μέσω της παρουσίασης των θετικών και αρνητικών πτυχών τους, καθώς και η καταγραφή του τρόπου αντίδρασης της Ελληνικής Ναυτιλίας στις συνέπειες αυτές και του οικονομικού περιβάλλοντος που την πλαισιώνει.
Ειδικότερα, γίνεται παρουσίαση και ανάλυση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, της αφετηρίας και των αιτιών της, καθώς και της σύνδεσης της με τη διεθνή και Ελληνική Ναυτιλία, η οποία αποτελεί και αντικείμενο της μελέτης μας.
Η διάρθρωση του Ελληνικού στόλου μέσω των παραγγελιών, των παραδόσεων, των αγοραπωλησιών των πλοίων, η πορεία των Ελληνικών Ναυτιλιακών επιχειρήσεων, οι επενδύσεις της Ελληνικής πλοιοκτησίας, καθώς και οι πόροι χρηματοδότησης της Ελληνικής Ναυτιλίας (Ελληνικό Ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο).
Ο συνηθέστερος τρόπος χρηματοδότησης είναι ο τραπεζικός δανεισμός, και για το λόγο αυτό θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση των κριτηρίων με βάση τα οποία οι τράπεζες αξιολογούν τις επενδυτικές προτάσεις για την απόκτηση πλοίων.
Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται αναφορά στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας καθώς και στην παγκόσμια οικονομική ύφεση του 1929 που στιγμάτισε την οικονομία, αλλά και στη μετέπειτα διεθνή οικονομική κρίση από το 2008 μέχρι σήμερα.
Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται αναλυτικότερα η χρηματοπιστωτική κρίση στη Διεθνή ναυτιλία καθώς και στην Ελλάδα. Παρουσιάζονται οι κατηγορίες πλοίων, καθώς και οι προϋποθέσεις για αγοραπωλησίες και παραδόσεις αυτών.
Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στη χρηματοδότηση. Γίνεται αναφορά στους ναυτιλιακούς κύκλους ,δίνοντας έμφαση στην εξεύρεση κεφαλαίων αναλύοντας τις μορφές χρηματοδότησης, καθώς και τις προϋποθέσεις χορήγησης αυτών αλλά και των κινδύνων που διατρέχουν.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται πλήρης αναφορά στον ρόλο των ελληνικών και ξένων τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, στους κινδύνους που προμηνύει η χρηματοδότηση και στις προοπτικές της ελληνικής ναυτιλίας.
Συμπεραίνοντας, ότι παρά τη συντηρητική λογική των τραπεζών και του υψηλού βαθμού ρίσκου , ο τραπεζικός δανεισμός παραμένει μια σημαντική μορφή άντλησης κεφαλαίων για επένδυση σε πλοίο.
Συνοπτικά , η εργασία εξετάζει θεωρητικά τη λογική αυτών των επενδύσεων σε καιρούς οικονομικής κρίσης καθώς και τη σωστή επενδυτική πολιτική που πρέπει να εφαρμόζεται για την ανάπτυξη καλών σχέσεων με το χρηματοπιστωτικό σύστημα. | el |
dc.format.extent | 91 σελ. | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | ΤΕΙ Πειραιά | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία | el |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Οικονομική Κρίση | el |
dc.title | Πώς επηρέασε η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 την ελληνική ναυτιλία | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ελληνική ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Οικονομική κρίση | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοδότηση | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακή χρηματοδότηση | el |
dc.description.abstracttranslated | The present work aims to study the Greek Shipping and the effects consulted by the economic crisis. Shipping is an industry where conditions and situations vary strongly and investment decisions often refer to a long time horizon. The biggest challenge and responsibility for a shipping company is to decide correctly and rationally, achieving an absolute reduction of costs for the purchase of a vessel.
The aim of this work is to record and evaluate the impact of the financial crisis in the Greek Seas, through the presentation of positive and negative aspects, as well as recording the reaction of the Greek Navy and the consequences of the economic environment that frames it.
In particular, we present an analysis of the global financial crisis, its origin and its causes, and its connection with the Greek and international shipping, which is also the subject of our study. The structure of the Greek fleet through orders, deliveries, purchases and sales of ships, the course of Greek shipping companies, the investments of the Greek owned and the finances of the Greek Navy (Greek Maritime portfolio).
The most common method of financing is bank lending, and therefore will be a particular emphasis on the analysis of the criteria against which banks assess investment proposals for the acquisition of ships.
The paper consists of four chapters.
Specifically, in the first chapter is the history of the Greek shipping industry and the global economic recession of 1929, that marked the economy and the subsequent global financial crisis from 2008 until today.
The second chapter describes in detail the financial crisis in international shipping and in Greece. Featured categories ships and the conditions for the transactions and deliveries.
The third section deals with the financing. Reference is made in shipping circles, emphasizing the fundraising analyzing forms of funding, and the conditions under which such and safety risks.
The fourth chapter is a complete reference to the role of Greek and foreign banks in shipping finance, the risks portend funding and prospects of Greek shipping.
In conclusion, that despite the conservative logic of banks and the high degree of risk, bank lending remains an important form of capital for investment in the ship.
In summary, the paper examines the theoretical rationale of these investments in times of economic crisis and the right investment policy to be applied to the development of good relations with the financial system. | el |